вторник, 23 септември 2008 г.

Позитивният поглед... Интересни четива.

Един колега с огромно право ме изкритикува, че негативарствам в блога си. Е, ако беше прочел първия пост, щеше да види моето предупреждение за това, но все пак... смятам, че е прав. Аман от лоши новини по телевизията, гадни статии във вестниците и намусени хора(демонстриращи колко тежък им е бил денят - лошо нещо е когато се работи ;) ).

Нека се усмихнем :)

Имах си едно упражнение в тежките периоди от моя живот. Първо си казвах - "Хайде сега, пълният списък с нещата, които ме карат да съм в лошо настроение." Аз съм от хората, които обичат да споделят проблемите си и да им търсят решения. Така че, тази част от така нареченото ми "упражнение" служеше за обмисляне на реалността и евентуално какво може да се направи по лошите теми. Следва хубавата част - "Сега искам същият брой + 1 причини да се усмихна!". И започвах - "това дърво е красиво, днес природата е много красива, днес имаме физическо, а ми се играе баскет от три дни, днес ще излезем с Х и У, днес дават "Криминални уравнения",... " Бе всякакви глупости - от цвета на венчелистчетата на маргаритките до увеличаването на заплатата ми с 200%(не че ми се е случвало ;-) ). Замислете се и вие колко прекрасни неща ще ви се случат през деня! Дори да са по-малко от гадните, когато са втори - хващат място :)

Днес ми беше весел ден без почти никаква причина. Купих си една книга, която прочетох на един дъх... А като че ли това не ми се случва толкова често напоследък поради липса на време за незадължителни книги.

Въпросната книжка е много интересна и абсолютно безполезна, тъй като съдържа разнообразни интересни, дори фрапиращи факти, всеки от които е отделен и без връзка с останалите. Така да се каже - книга за свободното време. / За да не правя прекалено голяма раклама я назовавам в коментар/.

Би ми било интересно да споделите вие какво четете за разнообрезие - романи, енциклопедии, разкази, списания, философска литература, интересни сайтове(wiki rocks!), блогове,... Нека се престорим на интелектуалци и да споделим впечатления;)

Ще се радвам на коментари за всяка спомената четима единица:)
Юхууу, това ще го патентовам. Ако се върне комунизма ще ме вземат в партията;)

6 коментара:

Mateva каза...

Книжката, която споменавам е "Любимите факти на Ники Кънчев". Не съм му фенка, макар че уважам способността му да е винаги, където има най-висок рейтинг :)

В момента четивото е силно намалено(2лв!!!) и тази цена си я плаща от всякъде. От тази гледна точка - препоръчвам! Има сумати шашкащи факти, разделени в категории. :)

Mateva каза...

Друго нещо, за което искам да сложа коментар е историческата енциклопедия на Laurosse. Тя е едната от цяла поредица семейни е., които за мое съжаление са под нивото на това издателство. Поне тези, които аз разгърнах (историческата я четох). Не са четими, не са достъпно организирани, не са обективни. Аз гласувам по-скоро с палеца надолу.

Истината естаствено е, че БАН са най-големи и ако някой пише историческа енциклопедия - това трябва да е Божидар Димитров. Нали знаете - светът е започнал от България, първият човек е бил българин. Сексът също е измислен в България, първата целувка естествено е била между българи. Разбира се, от тук е започнало всичко хубаво и изобщо, който няма нищо българско за кво се е родил на тази земя и за къв се мисли ;)

Обичам Божидар, той е човекът!

mara каза...

Аз от пролетта се каня да чета една книга и на 2 пъти почвах, но заради сесии и изпити спирах след първите 150 страници :( Най-лошото е, че я няма издадена в България, даже преведена я няма, нито нея, нито останалите от нейната серия. Чета я в електронен вариант (не много лицензиран) и ще ми трябват 5-6 свободни дена, в които да прекарвам по 10тина часа на компа... Иначе чета на един дъх, обичам да се "гмуркам" в света на книгата и страшно се възхищавам на автори, чиито произведения имат такъв "потапящ" ефект. Най-големият пример е Толкин с "Властелина на пръстените", който е чел, знае какво имам пред вид.

Mateva каза...

Ъъъъ, скъ, все пак книгата, която четеш е...?

mara каза...

Ми... засега няма такава... :) Тая, която нямам време за нея е Hunters of Dune, иначе искам да попрочета и The C Programming Language...

Mateva каза...

Ruby, Maro, Ruby na Relsi :))